El Ple aprova que tots els infants gaudeixin de lleure educatiu els estius
L’educació no reglada més enllà de l’escola és un element clau pel desenvolupament personal i la inclusió social de nens i nenes. A Catalunya, els moviments d’educació en el lleure tenen un paper important en aquest desenvolupament i en la construcció d’una visió integral de l’educació.
Les vacances escolars d’estiu representen una oportunitat per descansar, jugar, créixer, explorar i gaudir del temps lliure, però també poden esdevenir un període d’aïllament, inactivitat o malnutrició en els infants que no tenen accés a activitats de lleure educatiu, bàsicament per no disposar de recursos suficients o d’un acompanyament familiar segur. Aquesta situació afecta de manera particular els infants en situació de pobresa o exclusió social, agreujant les desigualtats socials i educatives existents, i és igualment crítica per a la infància amb diversitat funcional.
Aquesta proposta del Comuns avança en universalitzar el lleure d’estiu com una mesura per reduir les desigualtats i fomentar la cohesió social
La proposta de Guíxols des del Carrer – En Comú Podem, que ha estat aprovada pel Ple, planteja entre altres qüestions:
- Treballar per garantir que tots els nens i nenes de la ciutat gaudeixin, indistintament de la seva condició social i/o econòmica, d’un mínim de dues setmanes d’activitats educatives de lleure d’estiu.
- Estudiar possibles ampliacions del sistema d’ajuts municipals amb l’objectiu de garantir-hi un major accés i que en cap cas el preu sigui un impediment pels nens i nenes.
- Corregir el que ha passat en els darrers anys i encara està passant, quan durant els mesos de juliol i agost hi ha hagut dies laborables sense prestació del servei municipal de lleure educatiu.
- I, finalment, promoure la col·laboració i coordinació entre escoles, entitats del lleure, serveis municipals i equipaments culturals i esportius de la ciutat per fer arribar l’oferta a tota la població i reforçar l’enfocament comunitari.
