El Port ja funciona amb la nova lluminària de tecnologia LED

Redacció |

Ports de la Generalitat ha dotat els vuit ports de demarcació de Girona de lluminàries LED, una tecnologia més respectuosa amb el medi ambient que optimitza els recursos dels recintes portuaris.

El projecte, que s’ha anat desenvolupant gradualment, ha estat cofinançat entre Ports de la Generalitat i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Amb els nous punts de llum s’ha substituït l’enllumenat exterior de làmpades de descàrrega que hi havia al recinte portuari. L’objectiu de l’actuació és oferir uns serveis més eficients als usuaris i als ciutadans dins d’un entorn més sostenible. 

El gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, ha valorat que aquest sistema “suposa un 50% d’estalvi energètic i incrementa la vida útil de les làmpades”. Gómez ha afegit  que la tecnologia LED “permet la telegestió, adequant la il·luminació a les necessitats dels usuaris, disminueix les despeses de manteniment i minimitza la contaminació lumínica.

A Sant Feliu de Guíxols s’han col·locat un total de 45 lluminàries, instal·lades al moll de pescadors, la façana de la llotja, la zona d’aparcament i l’esplanada, així com al  carrer Cristòfol Colom.

ARTICLES RELACIONATS

Els blocs de formigó de reforç es fan visibles a l’esplanada del port

Els preparatius per reforçar el dic exterior de recer del port, que s’allargarà per l’extrem…

L’equip de govern vol fer un nou passeig fins al Port

L’Ajuntament ha iniciat converses amb Ports de la Generalitat per tirar endavant un nou passeig…

ARTICLES MÉS VISTOS