L’Ajuntament refà l’escultura de Fructuós Gelabert

Redacció |

L’Ajuntament ha refet l’escultura dedicada al pioner del cinema català Fructuós Gelabert, que durant molt anys va estar ubicada al Passeig i que va ser inaugurada l’any 1974 per l’alcalde d’aleshores, Pere Albertí, amb motiu del festival Internacional de Cinema Amateur de la Costa Brava que tenia lloc a la nostra ciutat.

Degut a la proximitat amb el mar, en els darrers anys l’escultura s’havia deteriorat totalment, i el consistori va decidir refer-la. El Museu d’Història es va posar en contacte amb un dels dissenyadors de l’escultura, Josep Vilà-Clara, que en va fer una nova maqueta i les peces de ceràmica. La forja va ser encarregada al guixolenc Josep Homs, que juntament amb el ceramista i els tècnics del Museu van decidir la conformació de materials per a una millor conservació del monument, que l’Ajuntament preveu reinstal·lar aviat.

Fructuós Gelabert i Badiella (Barcelona 1874 -1955) va ser un director, guionista, operador de càmera i productor cinematogràfic català i un dels pioners del cinema a l’Estat espanyol i el primer cineasta a Catalunya.

 

ARTICLES RELACIONATS

Udaeta i Comadira a l’Espai Cendrós

Demà 1 de juliol, a 2/4 de 8 del vespre, i seguint la gran activitat…

Gerard Mas compartirà el Monestir amb l’Espai Thyssen

El ganxó Gerard Mas exposarà al Monestir algunes de les seves obres, en una mostra…

ARTICLES MÉS VISTOS