L’Ajuntament es planteja fer pagar els autocaravanistes
Redacció |
La proliferació, els últims anys, del turisme d’autocaravanes arreu de les comarques gironines, massificat en alguns punts i amb estades de llarga durada –sobretot de vehicles estrangers–, ha desfermat les crítiques dels càmpings i els gremis d’allotjaments, que hi veien una competència deslleial. Molts municipis turístics van afavorir la creació de zones gratuïtes amb la bona intenció de desestacionalitzar l’arribada de visitants. Però els canvis en la nova normativa turística que va encarrilar l’anterior govern de la Generalitat preveu que les autocaravanes també es considerin allotjaments i quedin, per tant, subjectes a la taxa de pernoctació. L’anunci del nou marc tributari ha fet que Sant Feliu mediti fer pagar l’estada de les autocaravanes.
Moltes estades són curtes: escales tècniques de descans. És el cas d’un matrimoni alemany que aquesta setmana s’ha aturat a la nostra ciutat tornant a casa després de sis setmanes al Marroc. Tenien la intenció d’estar-s’hi dues o tres nits abans de prosseguir cap al nord, i agraïen que a l’aparcament públic guixolenc hi tenen aigua potable i un punt per al desguàs de les aigües brutes. La gratuïtat, però, afavoreix que l’estada superi la setmana i, sovint, més.
El regidor de Turisme, Salvador Calabuig, avança que volen treure a concessió la zona on ara aparquen les autocaravanes, al tram inicial de la carretera de Tossa. L’espai s’adequaria millor i tindria capacitat per a una cinquantena de vehicles, però entre les novetats hi ha el fet de “plantejar estades màximes de 48 hores i fer pagar una taxa diària”.