El Ple denega accions a favor de la llibertat dels presos polítics
Redacció |
En el Ple de novembre, celebrat el passat dijous, es va presentar una moció per demanar la llibertat dels presos polítics, a petició de GdC. El govern va defensar que el dia 3 de novembre el Ple ja havia aprovat una declaració institucional en aquest mateix sentit (malgrat que cap representant del Ple aleshores va poder opinar) i que la moció “no calia” i arribava tard, segons ERC. Un fet que GdC no entén, ja que la mateixa ERC és “qui més pateix aquesta situació i que més reivindiquen la injustícia”. Menció apart que Lloveras, per motius laborals, no va poder-hi acudir al Ple el dia 3 de novembre.
Pel que fa al punt on es proposava penjar de la balconada de l’Ajuntament la pancarta genèrica “Llibertat Presos Polítics”, tot el govern (TSF-ERC-PSC) hi va votar en contra. També, i així ho expressa la seva regidora i portaveu a l’Ajuntament Dolors Ligero a les xarxes socials, el PDeCAT vam demanar il·luminar l’Arc de Sant Benet amb llums grogues, proposta que es va votar positivament per majoria, tot i el vot en contra dels partits de govern TSF i PSC. L’alcalde Carles Motas va decidir no respectar aquesta majoria per no contradir la junta electoral de Madrid. En canvi, sí que es va il·luminar ahir de vermell per commemorar el Dia Mundial contra la SIDA.
Altres propostes
També es va votar el nou contracte dels serveis regulars de transport públic de viatgers per carretera subscrit entre l’Ajuntament de la ciutat i l’empresa concessionària Sarfa. Es va aprovar amb els vots favorables del govern (TSF-ERC-PSC) i CiU i els vots en contra de CUP, MES i GdC. Aquests últims lamenten “la poca empenta i determinació” per part del govern en matèria de cohesió territorial i equitat social ja que el nou conveni és, segons GdC, exactament una còpia literal de l’última pròrroga feta. “Entenem que la signatura d’un nou contracte per quatre anys era una bona oportunitat per millorar un servei que, sens dubte, presenta mancançes”, afegeix el regidor de GdC Jordi Lloveras, que un cop més es queixa “que tot s’hagi fet amb tanta pressa i sense facilitar cap documentació demanada” entre les quals hi havia la mitjana d’usuaris, indicadors de la qualitat per part de les persones usuàries, l’estat de comptes o el nombre total de kilometres auditat. El conveni pel 2018 té un cost de 103.000 euros.