Avatar de Redacció

Autor: Redacció

Arxiu

El Baldiri tindrà segona línia de P3 si hi ha demanda

El Departament d’Ensenyament podria mantenir la segona línia de P3 a l’escola Baldiri Reixach si hi ha un nombre de famílies que demanin inscriure-s’hi voluntàriament. Per això s’ha optat, de manera extraordinària, per ampliar quinze dies el període de matriculació.

El departament no ha canviat el seu posicionament, però deixa en mans de les famílies la possibilitat de mantenir la segona línia.   [Llegiu-ne +]

Arxiu

El síndic Josep Rius ha atès 200 casos en el seu primer any

El Síndic de Greuges guixolenc, Josep Rius, va atendre 200 casos l’any 2016, segons ha explicat ell mateix en una entrevista a Ràdio Capital l’Empordà, reproduint el balanç que va fer en el ple municipal del seu primer any després de prendre possessió del càrrec.

Rius ha explicat que van tenir 202 visites durant l’any passat, però que dues encara estan en tràmit, i que està content de la feina i pel fet que l’ajuntament aposti per la figura d’un síndic, suggerint que n’hi hauria d’haver un a cada poble. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Ensenyament no rectifica i manté una sola línia de P3 al Baldiri

El Director Territorial d’Ensenyament a Girona, Josep Polanco, es va comprometre ahir, davant el Consell Escolar Municipal, a donar una resposta com a màxim dilluns vinent, a la reivindicació de la ciutat de mantenir oberta la segona línia de P3 a l’escola Baldiri Reixach.

Polanco argumenta el tancament per motius econòmics,  en entendre que l’oferta global de la ciutat per P3 era excessiva per nombre de preinscripcions registrades (183), però també exposa arguments de tipus familiar, ja que segons ha dit, baixant la ràtio la gran majoria de les preinscripcions s’han resolt amb les primeres opcions d’escolarització triades per les famílies.  [Llegiu-ne +]

Arxiu

Festa dels 25 anys de Peix Blau Ganxó

El passat dimecres, 15 de juny, es va celebrar al Monestir de Sant Feliu una festa d’homenatge als impulsors de la campanya gastronòmica del Peix Blau Ganxó durant aquests 25 anys. Així, es van homenatjar totes les persones, establiments i entitats que al llarg d’aquest quart de segle s’han implicat en aquest projecte. L’Hort del Rector va ser l’escenari d’aquest emotiu acte en què es va regalar als homenatjats (alguns ja desapareguts) una escultura creada per l’artista Manel Marzo-Mart. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Ajornada la matriculació a les escoles per la possible pèrdua d’una línia escolar a P3

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha decidit, en una decisió presa a última hora abans d’acabar el curs i en ple procés de matriculació per al següent, apujar la ràtio (el nombre d’alumnes per classe) de les línies de P3 a la nostra ciutat. D’aquesta manera, Ensenyament incompleix un acord del passat mes d’abril pel qual establia la ràtio en 19 alumnes. [Llegiu-ne +]