Avatar de Redacció

Autor: Redacció

Arxiu

L’informe dels arqueòlegs del Monestir data les restes trobades

Ahir, el tinent d’alcalde de Cultura, Jordi Vilà, va informar a l’oposició sobre les conclusions de l’informe arqueològic de les restes del monestir aparegudes a la plaça Abadia, segons informa El Punt-Avui.

Segons aquest informe, els experts de l’empresa encarregada han determinat com a troballes més rellevants l’estructura defensiva altmedieval integrada per l’escarpa i la contraescarpa del fossat, de cap al segle XIV, que donen continuïtat als elements que anys enrere, quan es va instal·lar l’ascensor a l’edifici de serveis, es van deixar al descobert. [Llegiu-ne +]

Arxiu

El Ple tomba una proposta de participació ciutadana en els pressupostos

El Ple Municipal va tombar ahir, amb els vots del govern (TSF-ERC-PSC), la proposta que portava el grup de Guíxols des del Carrer per destinar un 10% del romanent de tresoreria a un procés participatiu per tal que la ciutadania escollís el destí d’aquests diners.

La proposta, que revertia en una inversió de 150.000 euros en millores per a la ciutat (ja fos en obres públiques, equipaments municipals o adquisició de mobiliari urbà), no va ser de bon grat pel govern, malgrat que els partits que en formen part portaven als seus programes electorals al·lusions directes a la participació ciutadana, i fins i tot un dels socis de govern feia referència directa als pressupostos participatius, segons Guíxols des del Carrer. [Llegiu-ne +]

Arxiu

El PdeCAT critica la mala gestió de les obres per part del govern

El PdeCat creu que les obres del Parc Central són una estratègia per aconseguir vots de cara a les properes eleccions. El major partit de l’oposició insisteix que la coalició de govern (TSF, ERC i PSC) ha iniciat aquestes obres «a corre-cuita» per poder-ne treure rèdits durant la campanya.

Per la portaveu del partit, Dolors Ligero, a Sant Feliu hi ha altres prioritats, com poden ser l’aparcament de l’antiga fàbrica Agglotap, que dificulta l’accés als veïns de la zona, i assegura que l’Ajuntament, un cop més, «no ha tingut en compte els ciutadans», prescindint de les associacions de veïns, «a qui no es va comunicar ni el calendari de les obres ni els canvis de circulació», segons declaracions a Ràdio Capital. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Demà comença l’enderroc de l’Agglotap

Aquest dimecres es procedirà a enderrocar l’antiga fàbrica Agglotap per reconvertir-la en aparcaments que encabiran una vuitantena de vehicles, una reconfiguració emmarcada dins les obres del Parc Central,   que ha de transformar els voltants de l’asil Surís.

Aquesta operació arriba amb tres mesos de retard, ja que la idea inicial era enderrocar-la abans de començar les obres del Parc Central. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Els petards causen un petit incendi a la zona de Sant Amanç

Aquesta tarda, passades les 6, els Bombers han rebut un avís per fum en una petita zona de sotabosc de la Urbanització Sant Amanç i diverses dotacions s’hi han desplaçat. 

Segons Bombers, l’incendi hauria estat provocat per la manipulació de petards, que haurien cremat matolls i que han fet que diversos veïns hagin trucat als serveis d’emergència alertats per la forta pudor de fum. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Obren un expedient al PDeCAT local pel rètol de la seva seu

El govern tripartit de la ciutat ha obert un expedient urbanístic contra el grup de CiU per haver substituït el rètol del local del partit a l’avinguda de les Canàries per les noves sigles del partit, PDeCAT.

El motiu amb què es basa l’Ajuntament per obrir expedient, segons recull El Punt-Avui, és que el canvi «exigeix una nova llicència, tot i que no hi ha constància que existeixi una llicència per l’antic rètol”, a més del tendal instal·lat. [Llegiu-ne +]