El cas és que després de la prova pilot inicial, en cinc centres baix-empordanesos de Castell-Platja d’Aro, Vall-llobrega i Esclanyà –a Begur–, el Departament n’ha incorporat tres més aquest curs –a Santa Cristina, que també pertany al pla d’excel·lència educativa de la Vall d’Aro, i dues escoles rurals a Mieres i Albanyà–, mentre la reivindicació s’estén com una taca d’oli, a més de Sant Feliu de Guíxols, a Calonge i Sant Antoni, i Blanes. Les AMPA dels quatre centres de primària guixolencs, a més dels dos instituts, les escoles bressol i la concertada del Sant Josep-Cor de Maria, van celebrar una jornada per debatre els pros i contres de l’horari intensiu. Però els aspectes negatius no van passar de la teoria i entre els positius, totes les opinions expressades per les escoles de Castell-Platja d’Aro i Santa Cristina. Entre els exemples, explicats per l’AMPA de l’escola Fenals i la regidora cristinenca d’Educació, Sònia Pujol, el rendiment escolar avaluable de l’alumnat millora, cau l’absentisme de molts escolars d’infantil a les tardes, les famílies han aconseguit adaptar horaris –ho havien de fer, igualment, amb l’horari partit– i s’estalvien menjadors i els viatges de casa a escola i d’escola a casa de la tarda, quan s’organitzen diverses activitats extraescolars.
L’horari intensiu escolar s’encalla a Sant Feliu
Redacció |
Segons informa el diari El Punt Avui, un 84% de les 1.251 persones que van participar entre el febrer i el març de l’any passat en una enquesta entre famílies d’escolars ganxons sobre la implantació de la jornada continuada hi van donar suport. La participació, xifrada per les AMPA de les quatre escoles públiques en un 79,2% del cens, ja la voldrien els impulsors de qualsevol consulta popular. Però el departament, segons explicava dimarts el regidor d’educació guixolenc, Josep Ramon Llobet, va donar una “resposta negativa” sense acabar de concretar un motiu, més enllà que fins al 2019 la Generalitat no es planteja fer nous canvis en l’horari partit que s’aplica a la immensa majoria de les escoles públiques.