El PSC vol per Sant Feliu un turisme “responsable i d’avantguarda”
Redacció |
José Antonio Donaire i Salvador Calabuig, tots dos ex-regidors de turisme en governs socialistes ganxons, varen presentar a la Cambra de Comerç unes propostes sobre “Nous turismes, noves oportunitats per Sant Feliu”. Aquests professors de la UdG experts en turisme varen insistir en què la nostra ciutat ha de diferenciar la seva oferta turística oferint productes originals que siguin la seva imatge de marca i que identifiquin la ciutat.
Les propostes es basen en un turisme responsable, no només amb el medi i el paisatge, sinó també amb la cultura -per posar en valor les tradicions, patrimoni i la forma de ser dels ganxons- i amb les persones per aportar ocupació i riquesa a la ciutat.
Els socialistes creuen que Sant Feliu “ha d’esdevenir la Menéndez Pelayo d’una universitat catalana”. És a dir, tenir un campus de qualitat com ho és Santander fora de la temporada turística. “Ja no tornarem a tenir l’oportunitat de tenir tota una facultat com la de turisme a Sant Feliu, tal com vàrem aconseguir els governs socialistes i que es va perdre amb la nefasta gestió de CiU”, però encara creuen en “un lloc agradable, de mida mitjana, amb esdeveniments culturals com la Porta Ferrada, equipaments adients, com el Monestir i tradició universitària”.
Els dos exregidors apunten que “el turista actual valora el tracte personal i vol ser tractat com un hoste” i que per això proposen “que els turistes es puguin posar en contacte amb un grup de ciutadans voluntaris per oferir una experiència turística personalitzada”, citant com a exemples la recomanació de restaurants, rutes amb bicicleta, fer esport, acompanyar-lo a caminar, a descobrir les cales,..
Calabuig i Donaire van citar Sant Feliu com a pionera amb les campanyes gastronòmiques amb la creació del Peix Blau Ganxó. Proposen “posar en valor totes les activitats relacionades amb la gastronomia ja que els estudis ens diuen que de Sant Feliu es valoren els bars i restaurants però també les pastisseries, les fleques, les carnisseries, les peixateries i les botigues d’aliments frescos” i per tant “hem d’oferir als turistes informació personalitzada sobre on comprar peix, com triar la carn, com cuinar un arròs negre, viure l’experiència de la pesca tradicional, visitar un hort i comprar allà mateix els productes”, oferint un producte turístic personalitzat i de qualitat.
Per últim van parlar d’esports. “L’estació nàutica no ha funcionat malgrat haver-hi abocat un quart de milió d’euros perquè és un producte obsolet que no diferencia la nostra oferta de l’altra cinquantena d’estacions nàutiques existents”. Ells aposten per “una estació esportiva per sortir a caminar, fer rutes amb bicicleta, nedar, pescar,…”. “És el turisme 3.0 que contacta en el que hi intervenen els mateixos turistes com a actor de l’experiència, no com observadors”, aclareixen.