La Marató de Sang deixa més de 400 donacions

Redacció |

El món associatiu de la ciutat, diverses empreses i col·lectius ganxons i la solidaritat dels donants van fer d’ahir una jornada rodona malgrat no es va poder superar el rècord de donacions a la nostra ciutat. En part, no es va poder assolir el rècord degut a que, per seguretat, si s’havia viatjat a Sud-Amèrica o a Andalusia aquest any, es quedava exclòs de la donació en haver-se detectat la «febre del Nil», provocada per picades de mosquit, en algunes províncies d’aquesta comunitat. La 6a Marató de Sang a la ciutat sí que va superar el registre de fa dos anys, de 331 donacions.

Amb motiu de la jornada es van celebrar al Pavelló de la Corxera múltiples activitats, com exhibicions esportives, actuacions musicals i de ball o tallers per a petits i grans. Per donar sang, independentment de si la persona és o no donant habitual, calia omplir un full previ amb antecedents mèdics, que després un professional de la medicina es llegia i donava el vist-i-plau per a la donació. Després de passar aquests tràmits previs, calia esperar a tenir una llitera lliure i efectuar la donació, que consisteix en 470ml de sang. Per evitar defalliments o marejos, de seguida la organització donava aigua als donants i, després d’una estona de descans en llitera, es recompensava el donant amb un berenar i una ampolla de cava d’agraïment.

 

 

 

 

ARTICLES RELACIONATS

L’Ajuntament rep sense cost una parcel·la de Sant Amanç

L’Ajuntament ha rebut la cessió gratuïta d’una finca rústica de gairebé 3 hectàrees –prop de…

El Club Nàutic Sant Feliu recapta 2.053€ per la Fundació Oncolliga Girona

El Club Nàutic Sant Feliu ha entregat un xec per valor de dos mil cinquanta-tres…

ARTICLES MÉS VISTOS