Sant Feliu té un parc estable de 650 places d’aparcament i projecta triplicar-lo
Redacció |
L’Ajuntament planteja, després de diferents actuacions de caire urbanístic, la posada en funcionament de 1144 places d’aparcament públic. Aquest volum s’afegirà, de forma bastant ràpida per l’avançat estat de les contractacions, negociacions o operacions realitzades en la via pública, a l’oferta actual de 653 places que ara mateix hi ha als llocs següents: Estació d’Autobusos (118), la Corxera (185), Camí del Molí d’en Blanch (66), Antic Tennis (210) i Horta d’en Palet (74).
Des de l’Ajuntament s’han realitzat obres de condicionament de carrers que han permès fer sortir aparcament en alguns indrets, com ara les 31 places que afloren a a l’avinguda Catalunya, a l’alçada de la Plaça Drets Humans, 25 places al carrer del Sol, 25 més al carrer Ginebra a través d’una reurbanització, 167 a la carretera de Tossa/Ronda Narcís Massanes com a aparcament d’autocaravanes, 27 llocs al carrer Ixart i Adén, 21 en l’ampliació de l’aparcament del camí Molí d’en Blanch o 18 amb el contracte signat per l’Ajuntament a la pujada del carrer del Sol.
Pel que fa als solars previstos de ser condicionats o arreglats, surten 47 places al carrer Antoni Ferrer a través d’un contracte, 44 a l’Hort de Cal Negre de la ronda Narcís Massanes i 7 al carrer de Cadis per contracte. La recent cessió urbanística de la fàbrica surera Agglotap permetrà una previsió inicial de 120 pàrquings, al carrer de Pere Màrtir Estrada, pendent de ser condicionat, hi emergeixen 44 places d’estacionament i a la zona on s’ubica el Guíxols Arena, a tocar de l’Institut Sant Feliu, 209 places de vehicles i 5 d’autocars.
Un tercer grup de places d’aparcament, que estan a punt de tenir tancats i signats els contractes d’arrendament o de cessió, se situen al carrer Enamorats, amb 110 places, Horta d’en Palahí amb 183 i la carretera de Palamós/cantonada Carrer Comerç, amb 58.
La gestió urbanística, la reforma de carrers, la cessió d’espais o els contractes entre l’Ajuntament i propietaris tenen, en els principals objectius, crear -i en alguns casos- recuperar aparcaments per a la ciutat, ja sigui per als ciutadans residents, o per als visitants ocasionals.