El varador portuari tanca una etapa
Redacció |
El titular del servei d’avarada d’embarcacions al port de la ciutat, Pere Carré, enceta la que podria ser l’última temporada de les instal·lacions. La concessió de Ports expira el juliol del 2018, i Carré, que té 70 anys, no aspirarà a renovar-la ja que s’hauria de fer tot de nou, amb una inversió que fa una dècada es vaxifrar entre 12 i 15 milions d’euros. El pla especial del port guixolenc preveu mantenir-hi una rampa d’avarada, però amb unes instal·lacions més àmplies i nova maquinària per al maneig d’embarcacions de fins a 150 tones, el doble, teòricament, que fins ara. Pere Carré és el nét del primer encarregat del varador quan va entrar en funcionament al 1935.
Aquesta ampliació ja es va intentar fa 10 anys. Es van fer reunions per buscar un altre lloc però no era viable. Igualment, amb l’arribada de la crisi el projecte es va aturar. La intenció que té Pere Carré és mantenir el servei del varador fins que hi hagi un nou adjudicatari i faci l’obra nova.
Carré avança que comunicarà formalment a Ports les seves intencions en els pròxims dies i, com a molt, els oferirà l’opció d’una pròrroga provisional, fins que hi hagi el nou adjudicatari, per garantir la prestació d’un servei que a la zona d’influència només funciona, amb les mateixes dimensions, als ports de Roses i Arenys de Mar. Mentrestant, fa balanç de la singladura i manté la vocació col·leccionista de peces històriques com ara eines clàssiques de fusteria que empraven els mestres d’aixa, a més de plànols, fotografies i documents. A l’Arxiu Municipal ja conserven els plànols del 1933. I ell ha continuat preservant un bon tros d’història portuària de la ciutat al segle XX.