Avatar de Redacció

Autor: Redacció

Arxiu

Reactivada la comissió del nomenclàtor local

L’equip de govern ha posat fil a l’agulla per reactivar la comissió del nomenclàtor municipal, un òrgan que feia anys que estava inactiu i que ara volen posar al dia degut a l’acumulació de propostes que, els darrers anys, s’han afegit a la cua de les revisions en forma de mocions o compromisos adquirits en aquesta matèria.

Segons El Punt Avui, el llistat és heterogeni: des de la iniciativa de la CUP per anomenar plaça de la Llibertat un gran espai verd sense denominació al Sot dels Canyers, fins a la recent petició del PDeCAT –avalada només per MES– d’afegir “1 d’Octubre” a la denominació de les rondes Nord, Ponent o el Parc de les Dunes de Sant Pol, passant per la supressió de noms franquistes –iniciativa d’ERC en el cas del carrer i el grup Miquel Mateu– o de la rambla Antoni Vidal a càrrec de GdC amb suport dels grups del govern per retirar el nom del prohom per la seva faceta de traficant d’esclaus; a banda d’altres de nous que es podrien incorporar. 

[Llegiu-ne +]

Arxiu

Els Amics del Museu denuncien que Ports vol construir en un espai protegit

El moll medieval de la Punta dels Guíxols és una construcció de defensa dels temporals de llevant que protegia el port natural de la nostra badia en el segle XV. La construcció del moll va ser autoritzada pel Rei Ferran El Catòlic l’any 1493. Per tant, és un element històric i hauria d’estar catalogat i protegit.

Darrerament, en les obres de millora de l’espai del nàutic vell, a sota del Salvament, s’estan fent unes obres que pretenen construir una escala adossada (literalment enganxada) a aquest moll, que puja fins l’esplanada superior, amb una rampa que tapa la meitat de la paret del costat de llevant. [Llegiu-ne +]

Arxiu

230 equips van participar a la Intermon Oxfam Trailwalker

La cursa solidària Oxfam Intermón Trailwalker Girona s’ha dut a terme aquest cap de setmana en la seva vuitena edició entre Olot i Sant Feliu de Guíxols, amb 230 equips de sis persones (quatre que corren o caminen i dues de suport) que han recollit una quantitat mínima de 1.500 euros com a inscripció, que l’ONG destinarà a proveir d’aigua els col·lectius més desafavorits del Iemen, l’Iraq, Sudan del Sud i Síria, entre d’altres països.

[Llegiu-ne +]

Arxiu

La Policia Local tindrà armes de foc llargues per primera vegada

L’Ajuntament ha comprat quatre escopetes per a la Policia Local, segons va anunciar ahir l’alcalde Carles Motas durant la celebració de la festivitat del Cos. El batlle excusa en l’amenaça  del terrorisme gihadista el fet d’haver pres aquesta decisió, de cara als controls viaris que fan els agents. Un fet que, segons l’alcalde, també ha estat decisiu per a la compra d’armilles per a tots els agents del cos. [Llegiu-ne +]

Arxiu

La CUP, contra el finançament públic del Thyssen

La CUP ha mostrat el seu rebuig al compromís expressat pel president de la Diputació de Girona d’entrar a formar part del Patronat del Museu Thyssen i finançar-ne la construcció del nou  museu privat.  

La formació, segons el digital El Gerió, lamenta que en cap moment s’ha informat la ciutadania de la voluntat del projecte i ha criticat que el president de la Diputació no hagi fet públic l’import total que aportarà l’ens provincial i que aquest anunci no ha anat acompanyat d’un pla de viabilitat econòmica. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Les notes musicals de la Segona República

Enguany es compleixen 87 anys de la proclamació de la Segona República espanyola, el 14 d’abril de 1931. L’esdeveniment generà un gran entusiasme popular i va ser molt ben acollit entre molts ciutadans, entre ells el músic i compositor guixolenc Josep Maria Vilà Gandol. Així es demostra a partir d’un document que es conserva en el seu fons, a l’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols, i del qual en mostrem la caràtula. [Llegiu-ne +]