Avatar de Redacció

Autor: Redacció

Arxiu

Benet Salellas (CUP) aposta per la desobediència i la DUI

Segons va afirmar el cap de llista de la CUP per Girona, Benet Salellas, ahir a la nostra ciutat: “Només ens podrem treure de sobre l’Estat espanyol i la troica mitjançant la desobediència civil i institucional”, i es va preguntar si altres candidatures que aposten per mesures semblants estan disposades a dur-la a terme. D’altra banda, Salellas va ratificar la voluntat de la CUP de donar suport a una declaració unilateral d’independència (DUI), que s’acompanyaria d’un pla de xoc social. [Llegiu-ne +]

Arxiu

La Policia Local deté un home que rebentava màquines de zona blava

La Policia Local va detenir de matinada, el passat 28 d’agost, un romanès de 28 anys com a presumpte autor de reiterats robatoris amb força al llarg d’aquest 2015 en les màquines expenedores de la zona blava de Sant Feliu i Sant Pol.

Fins al moment s’havia denunciat, només a la ciutat, la desaparició d’uns 11.000 euros en total, des de l’inici del primer robatori, al gener d’enguany, i sobretot amb més freqüència a partir del maig i mesos d’estiu. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Sant Feliu va assajar el punter de la Via Lliure 2015

El passat 27 d’agost, just després de l’acte institucional d’hissada de l’estelada davant l’Ajuntament, va tenir lloc a la plaça del Mercat l’assaig del punter que es crearà a la Via LLiure a l’Avinguda Meridiana de Barcelona el proper 11 de setembre.

Aquest assaig estava emmarcat dins les concentracions que l’ANC realitza cada dia 27 abans del 27 de setembre, data de les properes eleccions catalanes. [Llegiu-ne +]

Arxiu

La mala mar fa més heroica la Volta del Serrà 2015

Valentia és el que van necessitar el passat diumenge els participants a la 10a Volta del Serrà, una travessia organitzada pel Club Aquàtic Xaloc que consisteix en completar un recorregut de 7 km fins a la Punta d’en Bosch i tornar, per parelles, un nedant i l’altre amb caiac, podent-se fer tants relleus com es vulgui.

El fet és que diumenge es van trobar amb un mar molt més mogut del que estan acostumats, a més, segons la nedadora Mireia Borrego, en arribar al Pas del Freu es van trobar un munt de meduses no urticants que han hagut de fer fora per poder passar, a més, les onades els venien per davant i per darrere del pas, movent els nedadors d’un costat a l’altre. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Els socialistes neguen haver vetat l’estelada

El portaveu del PSC a l’Ajuntament de Sant Feliu i primer tinent d’alcalde del govern, Josep Melcior Muñoz, ha negat que el seu grup hagi vetat la presència de la nova estelada a la façana del consistori, com s’ha rumorejat el darrer mes i havia insinuat aquesta setmana l’exalcalde Joan Alfons Albó. Explicava que el seu grup no veu “ni malament ni bé” la penjada de l’emblema, i que encara que no siguin independentistes, respecten l’acord majoritari. [Llegiu-ne +]

Arxiu

Sant Feliu hissa una estelada davant l’ajuntament

Un gran nombre de persones es van acostar ahir a la tarda a la plaça del Mercat  per assistir a l’acte institucional d’hissada de la bandera estelada. L’acte va iniciar-lo la regidora de Transició Nacional, Georgina Linares, fent esment de la la bona afluència de públic. Seguidament Pep Oliverva fer la lectura del manifest. L’Orquestra de Cambra de l’Escola Municipal de Música va interpretar la sardana «Sant Martí del Canigó» mentre, ben a prop, Montse Prats i Josep Maria Vicens es van encarregar de la hissada de l’estelada davant l’edifici consistorial. [Llegiu-ne +]