Aquella llunyana campanya electoral de 2011
Fa uns dies que s’està accelerant amb la idea de tornar a construir un pàrking soterrat a Sant Feliu de Guíxols. Si seguiu les notícies als diaris, als digitals i a les xarxes socials ja sabran vostès més o menys com està el tema. L’equip de govern projecta fer-lo ara a la Corxera, tot i que primer deien en superfície, ahir mateix van presentar que serà soterrat. Altres zones que s’havien parlat era el Passeig, tal i com defensa CiU i la majoria de comerciants, i la zona entre la Ronda Massanes i la Carretera de Tossa, darrere la Corxera mateix, per la proximitat amb la zona del Monestir.
Però no fa pas tant, a la campanya electoral de 2011, que Tots per Sant Feliu presentava un projecte de pàrking soterrat al Passeig dels Guíxols, que havia d’enllaçar amb la zona del port. El canvi d’opinió, a aquestes alçades, fa pensar que no és gratuït. Una de les raons pot ser que ERC, aliats més directes de TSF i que en les campanyes electorals anteriors no volia ni sentir parlar de foradar el Passeig, hagi fet baixar del burro TSF. Gripaus que alguns s’han hagut d’empassar a causa del pacte. I com que CiU ha tingut poca cintura i ha reaccionat tard, demanant ara signatures a favor de la construcció del pàrking al passeig, el govern li ha marcat un gol anunciant el projecte a la Corxera. Comptin si no havien tingut temps, en 4 anys d’alcaldia de CiU, per fer un pas endavant amb el tema de l’aparcament.
A aquest govern se li poden retreure moltes, moltíssimes coses. Però amb el tema de l’aparcament -cabdal per la ciutat- ha anat de cara a barraca i, malgrat fer un projecte totalment diferent a aquell presentat fa 5 anys, ha rectificat la decisió i sembla que l’ansiat pàrking serà una realitat d’aquí aproximadament dos anys.
I ja que parlem de la campanya de 2011, cal recordar que aquest diari digital i el ja extingit Infoguíxols van organitzar un molt bon debat durant la campanya electoral d’aquell any. Us deixem la crònica feta per un servidor aquell dia, i que cadascú tregui les seves pròpies conclusions, veient què deien els candidats i com ha acabat la cosa.
Així va anar aquell llunyà debat…
06/05/2011
Joan Serra |
El debat sobre mobilitat de Tribuna Ganxona i Infoguíxols, èxit total de participació i assistència
“El debat organitzat pels diaris digitals Tribuna Ganxona i Infoguíxols va omplir totalment, amb públic dret per haver-se quedat sense cadira, la sala d´actes de la Biblioteca Pública de Sant Feliu. El debat fou perfectament moderat pel periodista de TVC Jordi Sunyer. El debat constava d´una exposició inicial, set torns de paraula, intercalant preguntes del públic, i una exposició final, tot cronometrat, fet que va deixar amb la paraula a la boca, més d´una vegada, algun candidat. Teresa Massegosa (SI) va incidir en el fet que Sant Feliu no té un model de ciutat, fet que impedeix saber on s´ha de construïr el futur pàrquing. La candidata es mostra partidària de recollir totes les propostes, posar-les a disposició del ciutadà i fer una consulta vinculant, deixant clara la postura de què un tema cabdal com aquest no el poden decidir els polítics. Massegosa també va mostrar-se a favor d´un pàrquing de superfície a la zona de la Corxera, darrere l´estació d´autobusos, per poder enllaçar amb l´anella cultural del Monestir, de redistribuir els aparcaments dels carrers i de constituir una tarifa fixa per aparcar a la zona blava pels residents a Sant Feliu, en la línia de les zones verdes de Barcelona. Maria Ángeles Sánchez (PP) va assegurar que falta aparcament a la ciutat i es va mostrar clarament a favor de l’aparcament soterrat, considerant que és complicat moure’s en transport públic per la ciutat i que es necessita el cotxe particular, per la qual cosa defensava tant els aparcaments dissuasoris com el del passeig, Jesús Fernández (ICV), va plantejar un canvi d’hàbits del ciutadà, apostant pel transport públic tot fent campanyes i pedagogia per convidar a la gent a desplaçar-se a peu. El candidat ecosocialista ha comentat que amb la redistribució de les parades de la Montdela cada ciutadà té una parada a menys de 250 metres del seu domicili, i que cal adoptar un model prioritari per a les persones per damunt dels vehicles. Es mostra, per tant, contrari a l’aparcament del passeig.Jordi Vilà (ERC), també es va mostrar contrari a l’aparcament del passeig atès que aquesta actuació malmetria l’estètica de l’espai, considerant que el passeig és un dels principals atractius turístics de Sant Feliu. Es va mostrar partidari dels aparcaments a l’entrada de la ronda de ponent i a tocar del Tinglado del port. Carles Motas (TSF) va comentar que ara, entre el vianant i el mar, hi ha quatre barreres de cotxes, els aparcats i els que circulen, i és partidari d’un aparcament al passeig dels Guíxols i no al del Mar. Obre les portes a posar-se d’acord amb qualsevol altre grup polític que proporcioni solucions definitives al problema d’aparcament. Joan Alfons Albó (CIU) vol un aparcament al passeig per dinamitzar el comerç, però també va plantejar la possibilitat de combinar l’aparcament privat i el públic. Va incidir en què cal incentivar, en les noves promocions immobiliàries, aparcaments privats gestionats, per exemple, per comunitats. Joan Vicente (PSC), en qui Pere Albó va delegar la tasca del debat, va defensar la continuïtat del que hi havia durant el mandat socialista. Va destacar la política de promoció del transport públic, la millora en la freqüència de pas de la Montdela i i es va mostrar partidari de la construcció de l’aparcament en el passeig de Sant Feliu.”
|