Sant Feliu podria quedar sense Mossos de trànsit amb la reestructuració del Cos
Redacció |
Aquesta serà una de les conseqüències de la reorganització del mapa de la policia de trànsit que prepara la direcció dels Mossos d’Esquadra i que suposarà passar dels actuals 22 sectors a només 16. Un dels sectors que se suprimirien és el d’Olot, des d’on ara com ara es cobreixen totes les incidències de trànsit que succeeixen a la Cerdanya i també al Ripollès.
Juntament amb el sector de la capital de la Garrotxa, també es volen suprimir els de Sant Feliu de Guíxols, Mataró, Igualada, Montblanc i Móra d’Ebre, segons va detallar el comissari responsable de Trànsit, Miquel Esquius, en una reunió mantinguda dimarts amb els sindicats del cos.
Des de la direcció dels Mossos d’Esquadra s’argumenta que la nova organització territorial dels efectius de trànsit és possible pel fet que les necessitats de feina han canviat perquè ara hi ha menys accidents greus que fa uns anys. La millora de les infraestructures que permeten als agents desplaçar-se amb més rapidesa i comoditat també justificaria aquest canvi, que ara per ara no té una data concreta d’execució.
Des dels sindicats es va criticar ahir el plans de la direcció parlant de “retallada”. Des del sindicat Uspac, Josep Miquel Milagros va assegurar que la policia “perdrà capacitat de reacció”. Segons Milagros, el projecte preveu que, en cas d’accident i davant la falta d’una patrulla de trànsit, els agents de seguretat ciutadana es podran fer càrrec en un primer moment de la incidència, fórmula que no convenç els sindicats. “Hi haurà menys especialistes a peu de carretera, menys vigilància i, per tant, menys prevenció”, va denunciar també la portaveu del sindicat UGT, Imma Viudes. Segons aquesta portaveu, la mesura afectaria uns 200 agents. “El problema és que no hi ha una nova promoció de mossos. Necessitem més efectius”, va dir. En l’opinió de Milagros, els sectors que es volen desmantellar són massa grans per deixar-los sense una dotació fixa de mossos.
Per la seva banda, el conseller d’Interior, Jordi Jané, va assegurar que es tracta d’una “decisió operativa del cos presa amb criteris d’eficiència”.
Font: El Punt-Avui